De RDW voert campagne

Men’s New Orleans Saints Ashaad Mabry Pro Line Black Player Jersey,Youth Pittsburgh Steelers James Harrison Nike Black Limited Jersey,Pro Line Men’s Cincinnati Bengals Clint Boling Team Color Jersey.Pro Line Women’s Philadelphia Eagles Donnie Jones Team Color Jersey,Women’s Buffalo Bills Mario Williams Nike Royal Blue Limited Jersey,Pro Line Women’s San Francisco 49ers Blaine Gabbert Team Color Jersey.Mens Dallas Cowboys Nike Navy Blue Custom Alternate Elite Jersey,Women’s Atlanta Falcons Courtney Upshaw Pro Line Red Player Jersey Cheap NFL Jerseys.Mens New England Patriots Danny Amendola Nike Navy Blue Game Jersey,Youth New England Patriots Steven Jackson Pro Line Navy Team Color Jersey

Voor de RDW ontwikkelt onze partner BOOM Communicatie doorlopend communicatiecampagnes. Nationale voorlichtingscampagnes op internet, radio en televisie én kleinschalige, gesegmenteerde campagnes. Zo is er ook een campagne ontwikkeld ten behoeve van de strijd tegen tellerfraude.

Een belangrijk onderdeel van deze campagne is de campagnewebsite die wij in samenwerking met BOOM Communicatie hebben ontwikkeld op basis van Typo3.

Strijd tegen tellerfraude

Hoewel meerdere onderzoeken (waaronder een intensief marktonderzoek van Markteffect) aantonen dat het aantal gevallen waarbij geknoeid wordt met de tellerstand al jarenlang gestaag afneemt, blijft het een serieus probleem met grote gevolgen. Een tweedehands auto aanschaffen die meer kilometers heeft gelopen dan er op de tellerstand wordt weergegeven, kan namelijk onveilig en duurder zijn in onderhoud. De RDW wilde, als verantwoordelijke partij in de strijd tegen tellerfraude, met een campagne wijzen op dit fenomeen en hier actie op nemen.

Campagnestrategie

Onze partner BOOM Communicatie adviseerde een strategie die de fraude met tellerstanden weliswaar op de kaart zet, maar geen onnodige ophef zou veroorzaken bij de miljoenen bezitters van een tweedehands auto. De campagne richt zich volledig op hét moment dat er toe doet in de strijd tegen tellerfraude: de koop van een tweedehands auto.

De campagne maakt iedereen die met de gedachte speelt om een tweedehands auto te kopen bewust van zijn ‘macht’ tijdens het koopproces. De pay off geeft aan waarom het als koper belangrijk is om hierbij stil te staan en hoe problemen te voorkomen zijn: ‘Doe jezelf niet tekort, vraag het tellerrapport’. Commercials op radio en televisie en een online campagne wijzen iedereen die (binnenkort) van plan is om een nieuwe occasion te kopen, op de meerwaarde die het tellerrapport biedt.

Gedupeerdenverhalen

Om op het gebied van bewustwording nog extra winst te behalen, worden in de vervolgcampagne gedupeerdenverhalen ingezet. Hiermee wordt een duidelijke communicatieboodschap uitgedragen dat iedereen slachtoffer kan worden van tellerfraude. Op de campagnewebsite vertellen zij over hun ervaringen en de consequenties die zij hebben ondervonden.

Deze video’s worden via de campagnewebsite aangeboden, middels speciale Youtube embed’s waardoor de video’s volgens de laatste webrichtlijnen bekeken kunnen worden.

Webrichtlijnen 2.0 AA

Doordat de RDW een overheidsinstantie is, stellen zij strenge criteria bij het ontwikkelen van online communicatie middelen. Zo moest de techniek in dit geval voldoen aan de laatste en meest strenge webrichtlijnen. Prioriteit van deze webrichtlijnen is het verbeteren van de toegankelijkheid van web-applicaties. Zo hebben we in dit geval de gehele website geoptimaliseerd (dankzij tools als HTML Code Sniffer) voor bezoekers zonder traditionele toetsenbord en/of muis, maar moest de website ook beschikbaar worden gemaakt voor blinde gebruikers.

vraageentellerrapport.nl

Direct bekijken wat we hebben ontwikkeld binnen dit project?

Ga naar vraageentellerraport.nl