Weten wie je website bezoekt met Leadfeeder

Leadfeeder: Dé B2B Analytics Tool – Je website is een belangrijk middel in de totale online marketing van je bedrijf. Je steekt er daarom ook erg veel tijd en/of geld in. Om inzicht te krijgen wat het effect is van deze inspanningen controleer je met regelmaat Google Analytics. De inzichten die je met deze gratis tool van Google krijgt zijn top, omdat je kunt zien vanuit welke bronnen je website bezoekers krijgt en welke pagina’s deze bezoekers bekijken. Echter blijft het een zwart gat wie deze bezoeker écht is.

Daarom ben je wellicht al met middelen als een chatfunctie, een nieuwsbrief aanmeldformulier of een laagdrempelig contactformulier om contactinformatie te verzamelen van je website bezoekers. Hoe goed je dit ook doet: je gaat hier maar een klein deel van je website bezoekers mee kunnen bereiken. Gemiddeld laten maar 2% van de website bezoekers contactgegevens achter. De identiteit van het overgrote deel (ongeveer 98%) van je totale bezoekers blijft daarmee een mysterie.

Gelukkig heb je naast Google Analytics nog meer middelen om inzicht te krijgen in je website bezoeker. Wij proberen deze tools voor je uit zodat we je meer kunnen vertellen over de mogelijkheden die een specifieke tool je kan bieden. Het gebeurd niet vaak dat we zó enthousiast worden van een tool als dat bij Leadfeeder het geval is.

 

Leadfeeder geeft (gratis) antwoord op de vraag:
Wie bezoekt mijn website?

Leadfeader gebruikt de data uit Google Analytics om je te laten zien welke bedrijven je website hebben bezocht. Dit maakt het tot een B2B analytics tool die leads laat zien op basis van je website bezoekers. Bezoekers die je dankzij deze tool kunt benaderen voor een doeltreffend gesprek. Leadfeeder herkent automatisch welke bezoekers wel en niet interessant zijn en brengt alle potentiële klanten samen in een overzicht die jij kunt rangschikken. Je kunt alle resultaten in Leadfeeder namelijk filteren op locatie, kwaliteit van bezoek (hoeveel en welke pagina’s de bezoeker heeft bekeken), branche of een eigen filter.

Leadfeeder heeft daarnaast veel koppelingen met CRM en Sales pakketten als Salesforce, Zoho, Pipedrive en Mailchimp waardoor je de informatie uit Leadfeeder ook kunt gebruiken in een van deze tools. Daarnaast zorgt de koppeling van Leadfeeder met Linkedin er voor dat je in het Leadfeeder dashboard meteen kunt zien welke Linkedin profielen er gekoppeld zijn aan het betreffende bedrijf en mogelijk al binnen je netwerk bevinden.

 

Hoe werkt Leadfeeder?

Starten is heel eenvoudig en is de eerste 14 dagen gratis. Heb je al een Google Analytics account gekoppeld aan je website? Dan heb je aan 5 minuten genoeg om aan de slag te gaan. Leadfeeder toont je direct vanuit welke bedrijven je de afgelopen 30 dagen website bezoekers hebt ontvangen. Leadfeeder doet dit namelijk door de informatie uit Google Analytics op een slimme manier te koppelen aan alle openbare en beschikbare informatie van een organisatie.

Dankzij de eenvoudige ‘installatie’ door je Google Analytics account te koppelen aan Leadfeeder hoef je dus geen code toe te voegen of andere technische werkzaamheden uit te voeren om inzicht op te bouwen.

Wanneer is het interessant?

Bedien je zakelijke klanten? Dan is Leadfeeder zeker een interessante tool voor jou. Doe je al veel aan sales door potentiële klanten na te bellen of zet je andere marketingmiddelen in om leads en sales te genereren? Dan is de informatie die je eruit krijgt essentieel om de conversie uit je sales en marketing activiteiten te vergroten. Doe je (nog) niets aan marketing en sales? Dan is het afnemen van een account het afwegen waard. Het is namelijk niet alleen erg tof om te zien welke bedrijven je website bezoeken, maar het kan je ook een boost geven om juist wél met sales en marketingactiviteiten te starten.

Leadfeeder is interessant als de mogelijkheden van Leadfeeder je aanspreken:

  • Identificeer welke bedrijven er achter je website bezoekers zitten
  • Ontvang notificaties van betrokken bezoekers (veel pagina’s)
  • Krijg inzicht in welke pagina’s er per bedrijf zijn bekeken
  • Filter de resultaten op eigen voorkeuren
  • Koppel met Marketing en Sales tools

 

 

Aan de slag met Leadfeeder?

Overtuigd en wil je snel aan de slag? Dan kun je Leadfeeder 14 dagen gratis uitproberen. Daarna betaal je vanuit het licentiemodel een maandelijks bedrag dat afhangt van het aantal leads dat je per maand op je website wilt identificeren. Dit model start vanaf €50,- per maand, waar je maximaal 200 leads voor terug krijgt.
Doordat Lyfter partner is van Leadfeeder, ontvangen al onze klanten standaard 10% korting. Neem daarom snel even contact met ons op voor meer informatie!