Logo Lyfter
Logo Lyfter
  • Over
  • Werk
  • Contact
  • Over
  • Werk
  • Contact
  • Werkwijze
  • Diensten
  • Blog
  • Support
  • Werken bij
Kleine Kerkstraat 4A
4651EV Steenbergen
mail@lyfter.nl +31(0)167 541 377

Nieuwe website? Wij helpen je!

Er is veel waar je over na moet denken als je aan de slag gaat met een nieuwe website, daar zijn wij natuurlijk maar al te bekend mee. Voor veel mensen kan dit een beetje overwhelming zijn. Zo behaal je uiteindelijk misschien niet de resultaten die je zou willen. Om je hierbij te helpen, zetten we graag een aantal punten voor je op een rijtje. Hieronder vind je onze stairway to heaven of eigenlijk een paar van de belangrijkste punten waar je over na moet denken bij het maken van een nieuwe website. 

Where is your sky?

Laat ik het anders gewoon concreet maken: wat wil je bereiken? Wat is je doel? The sky is the limit, dus wat is jouw sky? Je hebt vast een reden waarom je een nieuwe website wil. Een reden kan zijn dat je huidige website verouderd of niet makkelijk te beheren is. Maar dat op zich is niet het doel van je website. Wil je mensen entertainen? Een service aanbieden? Wil je laten zien wat jij te bieden hebt? Bedenk wat het doel is van je website. Met een doel voor ogen kan je veel gerichter nadenken over de verdere stappen om dit te bereiken. 

Weet tegen wie je het hebt

Een doel heeft vaak te maken met een bepaalde groep mensen: je doelgroep. Dat is vast iets wat je niet voor het eerst hoort. Bij een marketingstrategie moet je ook een duidelijk beeld hebben van wie je precies wil bereiken en dat is bij een website niet anders. Het zou namelijk ook goed kunnen dat de doelgroep uit je marketingstrategie ook de doelgroep van je website is. Maar als je helemaal nieuw begint en hier nog niet bij hebt stilgestaan, is het wel goed om dat even te doen. De invulling van je website is namelijk heel erg afhankelijk van je doelgroep, als we het hebben over het behalen van je doelen natuurlijk. 

Wat zet je op je nieuwe website?

Je hebt nu een doel en doelgroep en weet dus precies wie en wat je wilt bereiken. Tijd om dat ook waar te gaan maken. En hoe je dat doet, is met content. Neem de bezoekers van je website mee in jouw verhaal. Laat ze zien wie je bent en wat je te bieden hebt. Maar het blijft niet zo simpel. Je moet namelijk constant gefocust blijven op het doel en je doelgroep bij het maken van de content. Vertel niet alleen dat wat jij graag wilt vertellen. Denk vooral na over waar je doelgroep naar op zoek is. Is er een probleem waar jij ze bij kan helpen? Wat is de toegevoegde waarde van wat jij te bieden hebt voor deze persoon? Dat moet je uitlichten. Want dat is uiteindelijk hoe je iemand zal overtuigen. 

Dat magische woord: SEO

Naast dat de content de boodschap naar buiten brengt die je wil vertellen, is het ook heel belangrijk voor je vindbaarheid. Als je al eerder iets online hebt gedaan, zal de term SEO je wel bekend voorkomen. SEO, ook wel Search Engine Optimisation, zorgt ervoor dat je organische vindbaarheid wordt vergroot. Door de zoekwoorden waar je op gevonden wil worden optimaal in te zetten, kun je bovenaan de zoeklijsten van bijvoorbeeld Google eindigen. Hier komen allerlei technieken en regels bij kijken, maar daar kun je een hele aparte blog (en meer) over schrijven. Voor nu is het belangrijk om SEO ook toe te passen bij de content die je maakt voor je nieuwe website. Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? Dan moeten die woorden dus in ieder geval terugkomen binnen je content.

Zorg dat je nieuwe website écht eigen wordt

Hoe je dat doet? Met een lekkere huisstijl. Dat een goede huisstijl belangrijk is, zal je niet verbazen. Het zorgt voor herkenbaarheid. In één oogopslag kan iemand zien dat het gaat over jouw email, jouw Instagram-post of jouw website. Hoe dat komt? Omdat je duidelijk te herkennen bent aan de manier waarop je jezelf laat zien. Door die lekkere huisstijl dus. De visuele vertaling van wie je bent en waar je voor staat. Maar wat valt er nou allemaal onder een huisstijl? Veel. Maar om een paar makkelijke voorbeelden te noemen: een vet (en herkenbaar) logo, een eigen kleursamenstelling en fonts die je overal gebruikt. Mocht je al een huisstijl hebben, dan heb je hier waarschijnlijk niet veel werk aan. Maar neem alsnog even de tijd om er bij stil te staan. Misschien kan je huidige huisstijl wel een kleine update gebruiken. Je huisstijl zorgt voor je herkenbaarheid en die moet gewoon staan als een huis. 

Dan is het onze tijd! 

Je hebt hard gewerkt, veel nagedacht en een hoop keuzes moeten maken. Maar je bent er. De eerste stappen zijn gezet. Nu is het tijd voor ons om net zo hard aan de slag te gaan. Met jouw input van alle punten hierboven, hebben we een solide basis om een vette, nieuwe website voor je te maken. Eentje die voldoet aan al jouw wensen en ook jouw identiteit goed naar buiten brengt. Stap voor stap nemen we je mee in het proces. We starten met de basis. Wat gaat de structuur zijn? Welke pagina blokken gaan we gebruiken om deze structuur op te zetten? Welke functionaliteiten heb je nodig? Als we hier een beeld van hebben, gaan we door naar de volgende stap. 

Die volgende stap is het visuele plaatje. Op basis van het Atomic design principe vertalen we jouw huisstijl naar de elementen die we gebruiken binnen de website. Deze elementen gebruiken we om bijvoorbeeld de verschillende pagina blokken vorm te geven. Dit is hoe we er voor zorgen dat de hele website jouw identiteit uitstraalt. Dat is alvast een check voor herkenbaarheid. What’s next?

De “laatste” stap is het technisch bouwen van de website en dit is waar het echt begint te leven. Met ons flexibele framework kunnen we veel zaken automatisch wegzetten. Ons werk zit hem daarbij in het op maat maken van jouw website. Je krijgt dus een website die écht voor jou is. Met specifieke koppelingen en eigen content types. 

Nieuwe website, en nu?

Komt er een hoop kijken bij het maken van een nieuwe website? Ja. Mag je heel erg trots zijn als hij eindelijk live gaat? JA! Maar kun je de taak “website” dan van je takenlijstje afstrepen zodra hij live is? Nee, dat dan weer niet. Je moet actief bezig blijven met (de content op) je website. Niet alleen omdat je waarschijnlijk van alles te vertellen hebt, maar ook omdat Google (en andere zoekmachines) je dan toch interessanter vinden. En dat zorgt ervoor dat je beter vindbaar bent en meer mensen kan bereiken. Daarnaast wil je misschien je website nog verder uitbreiden, nieuwe features toevoegen of heb je nieuwe doelen die je wilt behalen. Alles kan. En wij helpen je er graag bij! 

Samen bouwen we awesome websh*t

Bakje koffie?

Kleine Kerkstraat 4A
4651EV Steenbergen
mail@lyfter.nl +31(0)167 541 377

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Powered by Lyfter.nl
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacy Verklaring
  • Nederlands