Logo Lyfter
Logo Lyfter
  • Over
  • Werk
  • Contact
  • Over
  • Werk
  • Contact
  • Werkwijze
  • Diensten
  • Blog
  • Support
  • Werken bij
Kleine Kerkstraat 4A
4651EV Steenbergen
mail@lyfter.nl +31(0)167 541 377

Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN  LYFTER B.V. – VERSIE FEBRUARI 2023

 

1. Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanvragen, aanbiedingen, offertes, opdrachten, opdrachtbevestigingen, (rechts)handelingen, transacties en gesloten en te sluiten overeenkomsten – met betrekking tot de levering van diensten – tussen de opdrachtgever en Lyfter B.V. (hierna: ‘Lyfter’). 
  2. De opdrachtgever is de onderneming met wie Lyfter een overeenkomst sluit of wil sluiten, aan wie Lyfter een aanbieding doet of aan wie de dienst geleverd wordt door Lyfter.
  3. De geleverde dienst door Lyfter bestaat onder meer uit het bouwen, onderhouden, hosten en optimaliseren van Webapplicaties. 
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op vervolgopdrachten en nieuwe opdrachten van de opdrachtgever.
  5. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen rechtsgeldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen. 
  6. Tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, wordt in deze algemene voorwaarden onder ‘schriftelijk’ tevens verstaan: per e-mail.

 

2. Offerte en Totstandkoming overeenkomst

  1. Alle offertes van Lyfter zijn vrijblijvend en gelden ten hoogste voor veertien (14) kalenderdagen, tenzij schriftelijk anders is bepaald. 
  2. De overeenkomst tussen opdrachtgever en Lyfter komt tot stand, zodra de acceptatie van de offerte Lyfter heeft bereikt, dan wel zodra Lyfter is begonnen met de uitvoering van de verstrekte opdracht. 
  3. De opdrachtgever kan de Lyfter niet houden aan een offerte indien de opdrachtgever weet of redelijkerwijs behoort te begrijpen dat de door Lyfter uitgebrachte offerte een kennelijke (kwalitatieve of kwantitatieve) vergissing of verschrijving bevat.
  4. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige en/of vervolgopdrachten. 
  5. Een samengestelde offerte of aanbieding verplicht Lyfter niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. 
  6. Indien offertes en prijsaanbiedingen van Lyfter zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt, staat de opdrachtgever ervoor in dat zij alle essentiële informatie inzake opzet, uitvoering en de afronding van de opdracht tijdig en naar waarheid heeft verstrekt. Lyfter kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de door opdrachtgever verstrekte informatie of ontbrekende informatie waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoorde te begrijpen dat deze noodzakelijk was.
  7. Wijzigingen en voorbehouden bij de acceptatie ten opzichte van de offerte, binden Lyfter niet tenzij zij daarmee uitdrukkelijk instemt.

 

3. Uitvoering Opdracht 

  1. Lyfter zal zich naar beste inzicht en vermogen inspannen haar dienstverlening optimaal uit te voeren; uitvoeringstermijnen van Lyfter zijn indicatief en gelden niet als fatale termijn. Overschrijding van de uitvoeringstermijn geeft de opdrachtgever derhalve geen recht op ontbinding of vergoeding op welke grond dan ook.
  2. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor het tijdig aanleveren van alle relevante en juiste informatie. Bij gebreke hiervan is Lyfter gerechtigd om de werkzaamheden op te schorten zonder aansprakelijk te zijn voor eventuele schade en kosten. Eventueel hierdoor veroorzaakt meerwerk is voor rekening van de opdrachtgever.
  3. Het is Lyfter toegestaan om de overeenkomst in fasen uit te voeren en deze fasen afzonderlijk te factureren. Lyfter kan de uitvoering van de onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten, totdat de opdrachtgever de deelfactuur voor het reeds opgeleverde deel of de voorschotfactuur heeft betaald. 
  4. Lyfter bepaalt de plaats van de uitvoering van de werkzaamheden, indien en voor zover deze niet tussen partijen uitdrukkelijk is overeengekomen. 
  5. Eventuele afspraken betreffende serviceniveau(s) en beschikbaarheid gelden slechts voor zover deze schriftelijk en uitdrukkelijk zijn overeengekomen. Opdrachtgever zal Lyfter steeds onverwijld informeren omtrent alle omstandigheden die van invloed zijn of kunnen zijn op het serviceniveau en de beschikbaarheid daarvan.
  6. Alle opdrachten worden uitsluitend aanvaard door Lyfter. Dit geldt ook indien het de uitdrukkelijke of stilzwijgende bedoeling is dat een opdracht door een bepaald persoon zal worden uitgevoerd. De werking van artikel 7:404 BW, dat voor het laatstgenoemde geval een regeling geeft, en de werking van artikel 7:407 lid 2 BW, dat een hoofdelijke aansprakelijkheid vestigt voor de gevallen waarin aan twee of meer personen een opdracht is gegeven, wordt uitgesloten.
  7. Lyfter spant zich in om de dienst toegankelijk en beschikbaar te houden. Lyfter kan niet aansprakelijk worden gehouden als de dienst op enig moment niet beschikbaar is tenzij opdrachtgever aantoont dat dit te wijten is aan Lyfter.
  8. Lyfter is bevoegd bij uitvoering van opdrachten gebruik te maken van de diensten van derden en daarbij een eventuele aansprakelijkheidsbeperking van die derde namens opdrachtgever te aanvaarden. 
  9. Mondelinge toezeggingen of afspraken door of met (het personeel van) Lyfter, binden Lyfter niet dan nadat en voor zover Lyfter deze schriftelijk en bevoegd vertegenwoordigd heeft bevestigd.

 

4. Hosting, beheer en beveiliging

  1. Lyfter zal de met opdrachtgever schriftelijk overeengekomen hostingdiensten verrichten conform de offerte. 
  2. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het beheer van de Webapplicatie en de wijze waarop de resultaten van de dienst worden ingezet. Lyfter is niet verplicht tot het uitvoeren van dataconversie.
  3. Indien de dienst strekt tot het hosten van de dienst, zal Lyfter zich inspannen om bij verandering van dienstverlening door derden de betreffende diensten aan te passen om ongestoorde voortzetting zoveel mogelijk te realiseren. De kosten hiervoor worden als meerwerk gefactureerd aan de opdrachtgever. 
  4. Lyfter kan de hostingdienst geheel of gedeeltelijk tijdelijk buiten gebruik stellen voor preventief, correctief of adaptief onderhoud. Lyfter zal de buitengebruikstelling niet langer laten duren dan noodzakelijk en zal de opdrachtgever op de hoogte stellen van de aanvang hiervan.
  5. Lyfter is niet aansprakelijk voor de gevolgen van gebeurtenissen bij derde partijen, zoals een hostingprovider, datacenter, domeinnaamregistrant of anderen waarop Lyfter geen invloed kan uitoefenen.
  6. Opdrachtgever zorgt dat hij gerechtigd is de domeinnaam te gebruiken en dat gebruik ervan niet onrechtmatig jegens derden is. Opdrachtgever vrijwaart Lyfter voor aanspraken van derden die verband houden met de domeinnaam, ook als de domeinnaam van opdrachtgever niet door Lyfter is geregistreerd.
  7. Ten behoeve van bestrijding van eventuele calamiteiten zal Lyfter regelmatig reservekopieën (back-ups) maken van data die wordt opgeslagen middels de dienst. 
  8. Lyfter zal de dienst beveiligen conform de stand der techniek. Lyfter is gerechtigd de beveiligingsmaatregelen van tijd tot tijd aan te passen indien dit noodzakelijk is als gevolg van veranderende omstandigheden.
  9. Opdrachtgever gedraagt zich zorgvuldig en onthoudt zich van onrechtmatig gedrag op zijn website. Zoals bijvoorbeeld het schenden van intellectueel eigendom, het verspreiden van gegevens welke bij wet verboden zijn of het schenden van privacy van derden of ander gedrag in strijd met openbare orde en goede zeden.
  10. Lyfter is nimmer aansprakelijk voor onrechtmatig gedrag van opdrachtgever.

 

5. Onderhoud

  1. Indien schriftelijk overeengekomen verricht Lyfter onderhoud aan de dienst. 
  2. Lyfter zal zich inspannen om van tijd tot tijd de dienst aan te passen om de functionaliteit te verbeteren en om fouten te herstellen. Bij nieuwe functionaliteiten of wijzigingen die het functioneren van de dienst wezenlijk kunnen veranderen zal Lyfter vooraf mededeling doen aan de opdrachtgever.
  3. Lyfter is gerechtigd bepaalde onderdelen van de dienst (tijdelijk) buiten werking te zetten bij installatie of in geval van onderhoud. Lyfter zal zich inspannen dit zo kort mogelijk te houden en kan niet aansprakelijk gehouden worden voor eventuele schade van opdrachtgever. 
  4. Lyfter is bij onderhoud tevens afhankelijk van leverancier(s) en derden. Lyfter is gerechtigd bepaalde updates of plug-ins niet te installeren als naar het oordeel van Lyfter dit de juiste werking van de dienst niet ten goede komt of niet in het belang van de opdrachtgever is.

 

6. Prijs

  1. Het is Lyfter toegestaan om de prijzen voor de dienst jaarlijks te verhogen met een percentage minimaal gelijk is aan het consumentenprijsindexcijfer, zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek en naar boven af te ronden op bedragen in hele euro’s. Indien Lyfter een jaarlijkse verhoging niet heeft doorgevoerd, blijft gerechtigd Lyfter deze bij een latere verhoging mee te nemen. 
  2. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, factureert Lyfter op basis van de prijsafspraken zoals is opgenomen in de offerte. De opgegeven prijzen zijn in euro’s en exclusief reiskosten, btw, overige heffingen en/of overheidslasten.
  3. Indien tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijke overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, zonder dat dit toerekenbaar is aan Lyfter, is Lyfter gerechtigd de overeengekomen vergoeding te verhogen. Lyfter zal de opdrachtgever in dat geval informeren over het voornemen tot verhoging van de vergoeding. 

 

7. Facturatie

  1. Lyfter heeft het recht om vooruitbetaling van de te verrichten diensten te verlangen.
  2. De betalingstermijn is veertien (14) kalenderdagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Na het verstrijken van deze betalingstermijn is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim; vanaf het moment van verzuim is over het opeisbare bedrag de wettelijke handelsrente verschuldigd.
  3. Alle kosten die Lyfter moet maken ter voldoening van de vordering in en buiten rechte komen voor rekening van de opdrachtgever. Deze buitengerechtelijke incassokosten worden berekend volgens krachtens artikel 6:96 lid 5 BW geldende staffel uit het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten, met een minimum van € 250,- per vordering.
  4. Indien een factuur niet tijdig wordt voldaan, is Lyfter zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling nodig is, gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten daaronder mede verstaan het afsluiten ofwel beperken van de toegang tot de Dienst. Dit geldt ook voor andere opdrachten van de opdrachtgever dan waarop de onbetaalde factuur betrekking heeft. Lyfter is niet aansprakelijk voor eventueel uit een dergelijke opschorting voortvloeiende schade.
  5. Indien er gerede twijfel bij Lyfter bestaat omtrent de betalingscapaciteit van de opdrachtgever, is Lyfter bevoegd de werkzaamheden uit te stellen, totdat de opdrachtgever zekerheid voor de betaling heeft verschaft. De opdrachtgever is aansprakelijk voor de door Lyfter geleden en te lijden schade door deze vertraagde diensten. 
  6. Opdrachtgever moet klachten over de factuur, op straffe van verval van alle rechten, binnen 14 dagen schriftelijk bij Lyfter hebben ingediend.
  7. De opdrachtgever heeft geen recht op opschorting noch verrekening. 

 

8. Reclamatie

  1. De opdrachtgever heeft de verplichting om de geleverde diensten direct na levering te inspecteren en te controleren of deze voldoen aan de overeenkomst. De opdrachtgever dient in ieder geval binnen veertien (14) dagen na de levering van de dienst schriftelijk en gemotiveerd te reclameren, bij gebreke daarvan vervalt iedere daarop gebaseerde vordering.
  2. Reclamaties schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.
  3. Lyfter is niet aansprakelijk voor afwijkingen, fouten of gebreken die onopgemerkt zijn gebleven in de door de opdrachtgever goedgekeurde diensten. 
  4. Lyfter staat er niet voor in dat de door hem ontwikkelde/geleverde dienst goed werkt in samenhang met alle soorten of nieuwe versies van webbrowsers en eventuele andere programma’s en/of diensten. Lyfter staat er evenmin voor in dat de programma’s en/of diensten goed werken in samenhang met alle soorten apparatuur.

 

9. Garantie

  1. Er wordt geen garantie gegeven dat de dienst beantwoordt aan de verwachtingen; de dienst wordt “AS-IS” verstrekt en voor zover wettelijk toegestaan met uitsluiting van alle impliciete en expliciete aanspraken op conformiteit of juistheid. 
  2. Lyfter garandeert dat fouten aangetroffen binnen 30 dagen na de datum van levering van de dienst zonder kosten zullen worden hersteld. 
  3. De in het vorige lid gegeven garantie geldt niet in geval de oorzaak van het probleem te herleiden is tot in de dienst aanwezige opensourcecomponenten.

 

10. Wijziging en annulering

  1. Annulering of wijziging door de opdrachtgever van de opdracht is enkel mogelijk na schriftelijke instemming door Lyfter. 
  2. Het verzoek tot annulering of wijziging dient schriftelijk en onder opgaaf van redenen te worden gedaan. 
  3. In afwijking van lid 1 zijn de kosten die Lyfter reeds aan derden heeft gemaakt in het kader van de betreffende opdracht te allen tijde voor rekening van opdrachtgever. 
  4. Indien opdrachtgever tijdens de uitvoering van de overeenkomst de opdracht geeft de te verrichten werkzaamheden te wijzigen, zal Lyfter de extra kosten in rekening brengen. 
  5. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen, zullen partijen, schriftelijk en in onderling overleg de overeenkomst daarop aanpassen. Hiervoor kan Lyfter extra kosten in rekening brengen. 
  6. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed.
  7. Indien het verzoek tot wijziging of de annulering niet tijdig is gedaan, zullen de volledige kosten van de opdracht aan de opdrachtgever in rekening worden gebracht. 

 

11. Aansprakelijkheid en vrijwaring

  1. Iedere aansprakelijkheid, uit welke hoofde dan ook, van Lyfter jegens de opdrachtgever is beperkt tot de factuurwaarde (exclusief btw) van de door Lyfter geleverde dienst die aan de opdrachtgever in rekening is gebracht. Indien er sprake is van continuerende dienstverlening is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag (exclusief btw) dat door Lyfter in de zes maanden voorafgaand aan het ontstaan van de aansprakelijkheid in rekening is gebracht aan de opdrachtgever. In geen geval zal de aansprakelijkheid het maximum van €10.000 (tienduizend euro) per gebeurtenis of serie van samenhangende gebeurtenissen overstijgen. 
  2. Iedere aansprakelijkheid voor indirecte schade is uitdrukkelijk uitgesloten, waaronder begrepen gevolgschade, vertragingsschade, gederfde winst, gemiste besparingen, boetes van derde partijen, reputatieschade, verlies van gegevens/data, schade door gehackte applicaties of (computer)systemen en schade door bedrijfsstagnatie en leegloop.
  3. Lyfter is niet aansprakelijk voor tekortkomingen van een door haar ingeschakelde derde of voor enige schade die veroorzaakt is door de door haar ingeschakelde derde, behoudens in het geval dat Lyfter geen zorgvuldige afweging heeft gemaakt bij het inschakelen van de derde.
  4. De opdrachtgever vrijwaart Lyfter tegen alle vorderingen en andere aanspraken van derden en de daaruit voortvloeiende schade als gevolg van een tekortkoming door de opdrachtgever van deze overeenkomst of enig ander handelen of nalaten van de opdrachtgever, onverminderd het bepaalde in het vorige leden.
  5. Opdrachtgever kan op een gebrek in de prestatie geen beroep meer doen als hij hierover niet binnen veertien (14) kalenderdagen nadat hij het gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, schriftelijk bij Lyfter heeft geklaagd.
  6. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van Lyfter voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Lyfter of zijn leidinggevende ondergeschikten. 

 

12. Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Lyfter in de nakoming van enige verplichting jegens de opdrachtgever niet aan Lyfter kan worden toegerekend in geval van een van de wil van Lyfter onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen jegens de opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Lyfter kan worden verlangd. Tot die omstandigheden worden mede gerekend oorlogen, oorlogshandelingen, oproer, revolutie, brand, terroristische aanslagen, pandemieën of epidemieën, overheidsingrijpen, overheidssancties, weersomstandigheden, natuurrampen, overstromingen, stroomstoringen, internetstoringen, telecommunicatiestoringen, storingen in het elektronisch berichtenverkeer, datacommunicatiestoringen, technische mankementen, computervirussen, gehackte applicaties of (computer)systemen, cyberaanvallen, stakingen, werkonderbrekingen en in het geval één van de voorgaande gevallen zich voordoet bij een (toe)leverancier of ingeschakelde derden. 
  2. Indien zich een situatie als bedoeld in het eerste lid van dit artikel voordoet als gevolg waarvan Lyfter niet aan zijn verplichtingen jegens de opdrachtgever kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang Lyfter niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie dertig (30) kalenderdagen heeft geduurd, heeft Lyfter het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Indien de situatie langer dan negentig (90) kalenderdagen heeft geduurd, heeft de opdrachtgever het recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Lyfter is in dat geval niet gehouden tot vergoeding van enige schade, ook niet als Lyfter als gevolg van de overmachtstoestand enig voordeel geniet.

 

13. Geheimhouding 

  1. De opdrachtgever zal de informatie die zij (in welke vorm dan ook) van Lyfter ontvangt en alle andere informatie betreffende Lyfter waarvan de opdrachtgever weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is dan wel informatie waarvan zij kan verwachten dat de verspreiding daarvan Lyfter schade zal betrokkenen, geheimhouden en de nodige maatregelen nemen om te waarborgen dat haar personeel de genoemde informatie geheim zal houden. 
  2. De in lid 1 genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie: 
    1. die op het moment dat opdrachtgever deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending door Opdrachtgever van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;
    2. die opdrachtgever openbaar maakt op grond van een wettelijke plicht; 
    3. waarvan opdrachtgever kan bewijzen dat de informatie zonder gebruikmaking van de vertrouwelijke informatie zelf heeft ontwikkeld. 
  3. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht blijft in stand tot een periode van vijf jaar na het einde van de rechtsrelatie. 

 

14. Privacy

  1. Voor zover dat er persoonsgegevens verwerkt zullen worden door partijen, zullen deze persoonsgegevens met een hoge mate van zorgvuldigheid door partijen worden gebruikt en beschermd overeenkomstig de wettelijke verplichtingen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 
  2. Dit artikel geldt als verwerkersovereenkomst tussen Lyfter en opdrachtgever, conform artikel 28 lid 3 AVG.
  3. Indien en voor zover Lyfter persoonsgegevens zal verwerken ten behoeve en in opdracht van de opdrachtgever, waarbij Lyfter is aan te merken als verwerker en de opdrachtgever als verantwoordelijke in de zin van de AVG, zal ten aanzien van de persoonsgegevens gelden dat:
    1. Deze persoonsgegevens uitsluitend zullen worden verwerkt in opdracht van de opdrachtgever voor het in de overeenkomst omschreven doel en conform de met opdrachtgever overeengekomen schriftelijke instructies.  
    2. Opdrachtgever verklaart en garandeert dat zij een wettelijke basis heeft om de relevante persoonsgegevens te verwerken. Lyfter is niet aansprakelijk voor schendingen van de AVG en/of andere wettelijke verplichtingen die te wijten zijn aan de opdrachtgever. 
    3. Lyfter is in het kader van de overeenkomst gerechtigd om sub-verwerkers in te schakelen voor de verwerking van de persoonsgegevens, indien de opdrachtgever hier toestemming voor heeft gegeven. Lyfter zal de opdrachtgever over de ingeschakelde sub-verwerkers informeren. 
    4. Partijen zullen zich inspannen om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen ter voorkoming van verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking (zoals ongeautoriseerde openbaarmaking, verslechtering, wijziging of openbaarmaking van persoonsgegevens) in verband met de uitvoering van de overeenkomst. Lyfter staat er niet voor in dat de getroffen maatregelen onder alle omstandigheden effectief en doeltreffend zijn.
    5. Indien van toepassing en op verzoek, zal Lyfter medewerking verlenen aan de opdrachtgever bij het vervullen van de wettelijke plicht van de opdrachtgever om te voldoen aan verzoeken van betrokkenen om hun rechten uit te oefenen. De verantwoordelijkheid voor de nakoming van deze verplichtingen rust echter volledig en uitsluitend bij de opdrachtgever.
    6. Lyfter zal na beëindiging van de overeenkomst de persoonsgegevens wissen of aan de opdrachtgever terugbezorgen en bestaande kopieën verwijderen, tenzij opslag van de persoonsgegevens door Lyfter wettelijke verplicht is of op basis van de AVG daartoe gerechtigd is.
    7. Het is Lyfter toegestaan om de persoonsgegevens te (laten) verwerken binnen de Europese Economische Ruimte (EER). Bovendien kan Lyfter, mits toestemming van de opdrachtgever is verkregen, de persoonsgegevens verwerken buiten de EER, mits die organisatie een passend beschermingsniveau garandeert en voldoet aan de andere verplichtingen die op hem van toepassing zijn conform de AVG. 
    8. Met betrekking tot de aansprakelijkheid van beide partijen gelden de bepalingen zoals die zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden en/of de overeenkomst. Lyfter is niet aansprakelijk voor schade en/of claims ontstaan door het handelen of nalaten van de opdrachtgever in strijd met de algemene voorwaarden en/of overeenkomst, de AVG of andere toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens. 
    9. Lyfter verleent de opdrachtgever bijstand, voor zover redelijkerwijs mogelijk, bij het doen nakomen van de verplichtingen uit hoofde van artikel 32 tot en met 36 van de AVG.
    10. In het geval van een inbreuk in verband met persoonsgegevens zal Lyfter dit zo spoedig mogelijk melden aan de opdrachtgever, waarna de opdrachtgever zal beslissen over het al dan niet informeren van de Betrokkenen en/of de relevante toezichthoudende autoriteiten. Voor zover er geen specifieke afspraken zijn gemaakt, zal Lyfter op de gebruikelijke wijze contact opnemen met de opdrachtgever. 
    11. Op opdrachtgever rust te allen tijde een zelfstandige verplichting tot naleving van de toepasselijke wet- en regelgeving alsmede toepasselijke contractuele verplichtingen op het gebied van bescherming van persoonsgegevens. 
  4. Voor vragen of inzage in gegevens kan door de opdrachtgever contact worden opgenomen met Lyfter via privacy@lyfter.nl.  

 

15. Intellectueel Eigendomsrecht

  1. Alle intellectuele-eigendomsrechten ten aanzien van de diensten berusten bij Lyfter, ook indien Lyfter (delen van) de diensten heeft geleverd, ontwikkeld of gecreëerd met inachtneming van specificaties of aanwijzingen van de opdrachtgever. 
  2. In geen geval omvat de levering van diensten een (impliciete) overdracht van enig intellectuele eigendomsrecht ter zake de geleverde diensten aan de opdrachtgever. 
  3. Opdrachtgever vrijwaart Lyfter tegen elke aanspraak van derden inzake een inbreuk op een intellectueel eigendomsrecht, die het gevolg kan zijn van specificaties of aanwijzingen van de opdrachtgever. Lyfter is in dat geval gerechtigd de levering van de desbetreffende diensten met onmiddellijke ingang te staken. De opdrachtgever is gehouden alle hieruit voortvloeiende schade en kosten, eventuele proceskosten daaronder begrepen, te vergoeden.
  4. Opdrachtgever zal geen aanduiding(en) betreffende het vertrouwelijke karakter dan wel betreffende auteursrechten, merken, handelsnamen of enig ander recht van intellectueel eigendom uit de programmatuur, websites, databestanden, apparatuur of materialen (doen) verwijderen of (laten) wijzigen. 
  5. Lyfter is gerechtigd beeldmerk, logo of naam van de opdrachtgever te gebruiken in zijn externe communicatie. 

 

16. Boetebepaling

  1. Indien de opdrachtgever artikel 13 Geheimhouding, artikel 14 Privacy of artikel 15 Intellectueel Eigendomsrecht overtreedt, verbeurt Lyfter, ongeacht of de overtreding aan de opdrachtgever kan worden toegerekend en zonder voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure, ten behoeve van Lyfter een niet voor verrekening vatbare onmiddellijk opeisbare boete van €10.000,- (tienduizend euro) voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van €1.000,- (duizend euro) voor elke dag of dagdeel dat die overtreding voortduurt, zonder dat er sprake hoeft te zijn van enige vorm van schade en onverminderd de overige rechten van Lyfter, waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen indien de schade hoger is. 

 

17. Ontbinding

  1. Indien opdrachtgever op enigerlei wijze tekortschiet of tekort dreigt te schieten in de nakoming van enige overeenkomst met Lyfter, is Lyfter, gerechtigd om de overeenkomst, zonder ingebrekestelling, zonder rechterlijke tussenkomst, geheel of gedeeltelijk te ontbinden, door middel van een aangetekend schrijven of per e-mail, daarbij zonder gehouden te zijn tot betaling van enige schadevergoeding aan opdrachtgever.  
  2. Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade die Lyfter lijdt ten gevolge van de tekortkoming door opdrachtgever of de ontbinding van de overeenkomst.

 

18. Personeelsbeschermingsartikel

  1. Opdrachtgever is niet gerechtigd om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Lyfter gedurende (de uitvoering van) de overeenkomst en binnen één jaar na beëindiging daarvan, om welke reden dan ook, personeel van Lyfter of door Lyfter ingeschakelde derden, die betrokken zijn geweest bij de uitvoering van de overeenkomst, (i) in dienst te nemen, (ii) met hen over indiensttreding direct of indirect te onderhandelen en/of (iii) op andere wijze dan contractueel met Dienstverlener overeengekomen direct of indirect voor haar werkzaam te laten zijn.

 

19. Opzegging

  1. In geval van (een aanvraag van) faillissement, (voorlopige) surseance van betaling of ontbinding van opdrachtgever, gedeeltelijke of gehele overdracht of stillegging van haar onderneming, wijziging van zeggenschap van de opdrachtgever of indien opdrachtgever weet dat één van deze situaties zich (waarschijnlijk) zal gaan voordoen, is opdrachtgever verplicht Lyfter hiervan per direct schriftelijk op de hoogte te stellen. 
  2. Indien een van de in het voorgaande lid bedoelde gevallen zich voordoet, zijn alle vorderingen van Lyfter op opdrachtgever onmiddellijk en integraal opeisbaar en is Lyfter gerechtigd deze overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen, zonder tot enige (schade)vergoeding gehouden te zijn.
  3. De bepalingen uit deze overeenkomst die de strekking hebben om na het einde van de rechtsrelatie hun gelding te behouden, waaronder begrepen maar niet beperkt tot artikel 11, artikel 13, artikel 14, artikel 15, artikel 16, artikel 18 en dit artikel, blijven na het eindigen van de overeenkomst onverminderd van kracht. 

 

20. Verval en overdracht

  1. Alle vorderingsrechten van de opdrachtgever jegens Lyfter, hetzij uit hoofde van een tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst, hetzij uit hoofde van een onrechtmatige daad, hetzij op enige andere grond, vervallen zodra een periode van één jaar is verstreken na de dag waarop de opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend had kunnen zijn met het bestaan van die vorderingsrechten en de opdrachtgever ter zake die vorderingsrechten niet binnen die periode van één jaar in rechte een eis heeft ingesteld.
  2. Rechten van de opdrachtgever uit hoofde van deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Lyfter. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83 lid 2 BW. 

 

21. Gedeeltelijke verbindendheid en wijziging

  1. Lyfter heeft het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen. In dat geval zal Lyfter de opdrachtgever tijdig op de hoogte stellen van de wijzigingen. De gewijzigde algemene voorwaarden zullen van toepassing zijn na inwerkingtreding van de wijziging. 
  2. Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden onverbindend is of wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Partijen verbinden zich om de niet-verbindende bepaling te vervangen door een bepaling die wel verbindend is en die qua inhoud en de strekking zo min mogelijk afwijkt van de niet-verbindende bepaling. 

 

22. Toepasselijk recht en Geschilbeslechting

  1. Op de rechtsverhouding tussen Lyfter en de opdrachtgever is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (CISG) is uitgesloten.
  2. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de rechtbank van de vestigingsplaats van Lyfter. Lyfter heeft tevens het recht om de kwestie voor te leggen aan de rechter van de vestigingsplaats van de opdrachtgever.
  3. Artikel 22 lid 1 en 2 laat onverlet de verplichting van partijen om zich maximaal in te spannen om geschillen aangaande de overeenkomst zoveel mogelijk in onderling overleg op te lossen.

Samen bouwen we awesome websh*t

Bakje koffie?

Kleine Kerkstraat 4A
4651EV Steenbergen
mail@lyfter.nl +31(0)167 541 377

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Lyfter

  • Over ons
  • Werkwijze
  • WordPress Framework
  • Blog
  • Contact
  • Changelog

Powered by Lyfter.nl
  • Algemene Voorwaarden
  • Privacy Verklaring
  • Nederlands